Щонедільне Богослужіння. Волхв Світовит Пашник.

Щонедільне Богослужіння. Волхв Світовит Пашник.

Щонедільне Богослужіння.

Опис богославлення на хортицькому святилищі-обсерваторії

Святилище-обсерваторія наших предків, що датується кінцем ІІІ тис. до н.д. має Велике і Мале Коло, та алею між ними. Це два двори: чоловіча і жіноча калита. Зорієнтоване святилище на схід літнього Сонця – Райбога. Так як святилище є пам’яткою археології, то всі вогні в ньому запалюються в курильницях. Зарання прикрашаються вівтарі рушниками та образами, готується вода, кропило, зерно, хліб та ін. атрибути, що знадобляться під час обряду.

Зачин обряду починається із закликом і бій у бубн. За наявності можна використовувати інші музичні інструменти. Люди збираються біля Малого Кола. Запалюється мала курильниця на вівтарі святилища. Волхв із помічниками закликає Богів собі у поміч, проходить загальне благословіння громади. Громаді повідомляється про свято, яке сьогодні чи на днях ушановується. Всі беруться за руки і проголошується молитва за єдність Роду і закручується хоровод посолонь, який супроводжується піснею.

Після завершення пісні волхв закликає пройти громаді очищення чотирма стихіями і алеєю вирушити до Великого Кола. Волхв іде перешим і почергово проголошує молитви-заклики до Землі (торкається землі), далі до Води (за допомогою жриці вмивається), до Вогню (жрець переносить курильницю до середини алеї і люди проводять руками над вогнем) і до Вітра (жрець б’є навколо людини бубном). Волхв стає на Воротах і направляє людей по зовнішньому коло святилища.

В святилище заноситься вогонь і запалюється вогнище у великій курильниці.

Загальне Богославлення проводиться за схемою Світового дерева. Предки наші вірили, що Всесвіт складається з трьох світів: світу духовного, священного – Прави, світу проявленого, земного буття – Яви, та світу потойбічного – Нави. Всі світи взаємопов’язані і всі впливають на наш Рід в минулому, сучасному і майбутньому. Символом трьох світів є Світове Дерево, яким в наших краях переважно виступає Дуб. Його крона – світ Прави, стовбур – Яви, коріння – Нави. Подібно до дерева розташовуються рамена восьмикінцевого православного хреста. [Пашник/Руська, 8].

Отже, в центральній частині маємо спочатку прославити Бога та його прояви, як творця Всесвіту і його правителя. Потім йдуть молитви за життя і здоров’я, а вже третя частина складається з розповідей про світ потойбічний і поминаються Предки. Присутнім духовним провідникам дається можливість промовити молитву за різні Божі прояви відповідно дійства. А також читаються спільні молитви, які за духовним провідником промовляє вся громада.

Після першої частини згадується, що Бог дав життя поєднавши Вогонь як чоловіче начало і Воду як жіноче начало. Обугленими поличками з вогню освячується вода у збанку. Цією Водою проводиться освячення святилища, жертви та оберегів. Потім волхв і супроводі інших духовних осіб проводить освячення онуків Дажбожих.

Якщо є можливість то ставляться свічки за здоров’я хворих і поминання померлих кожним учасником окремо біля визначеного місця.

На завершення обряду треба знову об’єднати Рід спільним хороводом з піснею, бажано чергувати чоловік-жінка. Якщо людей небагато, то можна хоровод завести в Коло і там завершити обряд єднання споживанням жертовного хліба, що лежав на вівтарі. Тоді кожен учасник, надламавши хліба, кидає один шматок для Богів і Предків у вогонь, а інший з’їдає самостійно. Якщо людей багато, то краще залишити їх на зовнішньому колі. Вони в такому випадку самі з’їдають свою частку хліба, а волхв із жерцями приносить жертву до вогнища за всю громаду. І тим підкреслюється єдність всього Роду у спільному споживанні їжі.

Люди знову беруться за руки і після завершальних молитовних слів, хороводом “Кривий танок” виходять за межі святилища на галявину і проводяться хороводні ігрища та інші розваги.

Обряд для приміщення.

Обряд щонедільного богослужіння розрахований на проведення в приміщенні. Богослужіння має проводиться за наступним планом:

Ушанування світу Прав (Божественного). Уславлення Бога, як Творця.

Ушанування світу Яв (Земного). Уславлення Бога як дателя життя.

Ушанування світу Нав (Потойбічного). Уславлення Бога як охоронця світу мертвих, згадування Предків.

Очищення вогнем, посвячення в рідновіри.

Проповідь.

Єдність Роду.

Святе причастя.

Обрядові речі: Трисуття, Трисвічник, односвічник (курильниця), Дідух (між Великоднем і Обжинками використовується зелень, квіти), Хліб (можна маленькі хлібці), накритий рушником, збанок з водою, кропило, збанок із зерном, Свята книга, Требник.

 Вогонь горить в односвічнику (курильниці) і на підставках для свічок “За здоров’я” і “На спомин душі”.

Вийти перед Вівтарем з помічником. Помічник звертається до людей:
Священнодійство на славу Рідним Богам, Україні-Русі і Роду нашому.
Люди встають. Повернутися до Вівтаря, зробити поклін “Трисуття”. Повернутися до людей вклонитися. Зайти за Вівтар, взяти Трисуття:
Возрадуймося нині, що нас звела разом святкова година. Святим Знаменом благословляю вас, онуки Дажбожі! Осяюю мир, успіхи і дні світлі усьому Роду Українському.
Се бо, молячись, найперше Триглаву –
поклонятись маємо
і йому велику славу співаємо.
І хвалимо Сварога, діда Божого,
який тому роду Божому є началом
і всякому роду криниця вічна,
яка витікає од джерела свого
і ніколи не замерзає.
Тієї води живої п’ючи, живемо,
допоки не прийдемо до нього, як свої,
прибудемо до лук його райських.
Сварог, що створив світ, – це Бог Прави, Яви і Нави, се маємо їх во істину. Світ не мав початку і світ не матиме кінця – світ був, світ є, і світ вічно буде. Це найвища таїна Твоя, Свароже наш, таїна безперервного кола світобудови. Щасливий народ наш, що вірить Тобі, Всемогутній Свароже наш.
Мовив отцю Ору Сварог: “Як Мої творіння створив вас од перст Моїх. І хай буде сказано, що ви – діти Творця, і поводьтесь як діти Творця. І Дажбог буде Отець ваш. Того мусите слухатись, і той вам скаже, що маєте діяти; і як мовить, так і творіть”.

Х: 
Вселенським розумом рожденні,
На Землю з Орієм прийшли.
Бог сотворив нас для держави, Двічі
Арійський край благословив.
Правда така, що ми внуки Дажбожі,
Тілом та розумом ми з Ним єдині,
і тому творимо і говоримо з Богом воєдино,
і славимо Праву, від того й звемося Православними.
Слава Праві!
Перун є володарем Прави, він є Духом воїнства,
яке стоїть в охороні Закону Божого.
Слава Перуну огнекудрому!
Який стрілами кидає на ворогів наших,
І вірно вперед веде по стежці.
Тому що є той воїнам суд і честь,
І яко златорун – милостив і всеправеден!
Слава Перуну!

Х:
 Наш Бог Перун веде вперед нас,
Вставаймо всі в його ряди.
Ми для величності держави Двічі
Прийдем до влади назавжди.


МОЛИТВИ ЗА ЗДОРОВ’Я

Се бо Дажбо створив нам яйце,
що є світ-зоря, яка нам сяє.
І в тій безодні повісив Дажбо землю нашу,
аби тая удержана була.
Права бо є таємно уложена Дажбогом,
а по ній, як пряжа, тече Ява,
і та створила життя наше.
А тоді, коли одійде, смерть наступає.
Доти є Нава і по тому є Нава.
Господь Дажбог завжди з нами, українцями!
Ми прийшли в Земний Світ для відданого служіння Богу й Україні, своєму Роду, своїй Родині. Тут, на Землі, нас чекають суворі випробування. Будьмо готові до боротьби!
Дажбоже наш!
Ти утвердив життя народу нашого на землі багатій.
На ній ріки солодководі, на ній сонце лагідне,
на ній поля квітучі, на ній гаї співучі.
І щедро обдарував Ти онуків своїх
і волею, і любов’ю, і вродою, і силою,
щоб творили вони життя своє,
ідучи шляхом праведним.
Ми, православні рідновіри, прагнемо жити повноцінним земним життям. Для цього нам необхідне здорове, сильне, витривале тіло. Зміцнити здоров’я нам допомагає правильний спосіб життя у єднанні з Рідною Природою. Тому ми, рідновіри, шануємо Рідну Природу і молимося за її Духовну Силу.
Брати і сестри, онуки Дажбожі, за Україну, за її мирне, чисте, святе Небо, за здоров’я її плодоносної землиці, Господу Дажбогу помолімось!
За українців, які відстоюють свободу своєї Батьківщини, за славне військо Українське, за всіх людей на Землі, що доброзичливо ставляться до Вітчизни нашої, до народу нашого, Господу Дажбогу помолімось!
За здоров’я наших дітей, щоб вони росли бадьорими, вихованими, кмітливими, вільними, за здоров’я наших родичів, Господу Дажбогу помолімось!
Дажбоже, Господи Всеправедний і Милосердний. Ти любиш онуків своїх. Усі вони однаково милі Тобі. І Ти, Всемогутній, ослабленим даєш здоров’я, зневіреним даєш надію. І при Твоїй помочі недужі люди перемагають недугу.
Ми зміцнюємо силу свою вірою в Тебе, Дажбоже, кажучи: “З Дажбогом я, а Дажбог – це Життя. Я вірю: недуга зникне, обадьориться тіло. Сили здоров’я переможуть хворобу”.
Сьогодні не всі побратими і посестри мають змогу бути серед нас через недуги. Хай вони знають, що усіма нами люблені, ми думаємо про них, хочемо бачити їх разом з нами. Молимо Господа Дажбога за їхнє одужання. Ми бажаємо їм многих літ доброго здоров’я.

Взяти Трисуття в ліву руку, підійти до чаші з водою і освятити її:
Іменем Господа Дажбога освячується Вода Джерельна (правою рукою тричі на поверхні води робиться хрест, або гасяться свічки, чи занурюється Трисуття): Хай святиться Жива Водиця! (тричі повторити).
Взяти чашу з Водою (помічник бере кропило):
Дано-Водице, Водо-Студенице!
Ти очищуєш коріння, креміння, луги і береги!
Очисти Дажбожих онуків, дай здоров’я і силу!

Віддати чашу помічникові, взяти кропило. Освятити людей водою:
Святою Водою Джерельною очищуються і освячуються онуки Дажбожі. Будьте здорові, як джерельна Вода; будьте багаті, як Рідна Українська Земля; будьте привабливі, як червона Калина.
Помічник оголошує:
Прошу ставити свічки за своє здоров’я, за здоров’я своїх рідних, знайомих. Свічка є символом вашої молитви до рідного Дажбога.
Люди підходять ставити свічки. Покласти кропило, чашу.
Х: 
Колишися, калинонько, колишися,
Зеленими листочками розпишися.
Сонячними променями розмалюйся, Двічі
З дужим вітром буйнесеньким розцілуйся.
А ще й срібною росою вмийся чисто,
Надінь свої ягідочки, як намисто.
Буде тобі, калинонько, дуже радо, Двічі
Коли глянеш в чисту річку – у свічадо.
Колишися, калинонько, колишися…
Дажбоже наш, Ти даєш життя, даєш здоров’я і життєві радощі. Вислухай наші молитви і охорони нас від недуг, гніву, журби, і обдаруй нас добрим здоров’ям.
Дажбоже, істинний Господи наш, Сила Твоя Милосердна і Свята, і хто Тобі поклоняється, утверджує в собі дух святості, любові і милосердя.
Дажбоже наш, Ти є володарем світу Яв – світу видимого. Слава Дажбогу!

Х: Слава, слава, слава!
Вседайному Богу,
Господарю Богу –
Рідному Дажбогу!


МОЛИТВИ ЗА СВЯТІ ДУШІ ПРЕДКІВ

Предки наші вільні і славні молилися Богам рідним, і відійшли Вони до Нави – володіння Чорнобога. І ми молимося Богам Рідним, і чують молитву нашу Предки, і радіють душі їхні.
Усі у злагоді, у спокої, у єдності згадаймо Предків наших рідних. Запалимо свічку Пам’яті та Слави.

Помічник запалює свічку, яка стоїть у чаші із зерном. Волхв ставить Трисуття, виходить перед Вівтарем, бере чашу із зерном і тримає перед собою.
Думкою нашою щирою приєднаймося до прабатьків і праматерів наших. Усвідомлюймо, що вони нас ніколи не покидають і завжди перебувають разом з нами, і досвідом своїм допомагають будувати державу Роду нашого – Україну. Вклонімося ж нашим Предкам, вшануймо їх, подякуймо їм. І дух їхній захистить нас і допоможе нам.
Віримо: Душі Предків наших, які відійшли до Лук Сварожих, є Святими.
За Святі Душі Предків наших до Сварога помолімося!
Щоб зі Святими Душами Предків рідних ми були у єдності і берегли державу Роду нашого – Україну, до Сварога помолімося!
І се душі Предків рідних од Іру зрять на нас, і радіють душі їхні, бачачи, що ми їх ушановуємо.

Обійти із чашею навколо Вівтаря проти сонця. Поставити чашу. Взяти Трисуття.
Ми, рідновіри, обожнюємо нашу Рідну Українську Землю. В цій святій Землі лежать тіла наших Українських Предків, і вона густо полита Українською Кров’ю. На цій Землі стояли і знову постали вівтарі Рідної Православної Віри. Віри, яка є спадкоємицею Духовного Вчення Орійців. І тому Україна – це наша свята Земля. Ми – її господарі за Божим Законом. Ця Земля відродить могутність Роду нашого! Ця Земля була і буде нашою. Борімося за неї!
Х: Розляглися степи на всі сторони,
Відкричали в степу чорні ворони.
Подніпровські сади стали білими. Двічі
І летять журавлі над могилами.
Де шукати мені долі кращої,
Крім землі, де лежать мої пращури?
Земле рідна моя, краю зоряний! Двічі
Твої щедрі поля серцем зорані.
Поставити Трисуття. Взяти Дідуха:
Однією з найвищих святощів є Рід наш. Рід – це єдність померлих, живих і тих, хто прийде після нас. Рід наш – це священний живий зв’язок поколінь, що підтримується Сварогом. Пом’янемо Рід наш.
Найперше поминається прабатько Роду нашого Орь і праматір Роду нашого Лада. Від них пішли народи Орійської раси. Вічна їм слава, вічна їм пам’ять! 
(Вклонятися за кожним разом).
Х: 
Вічная. (Співати за кожним разом при відсутності муз. супроводу).
Поминаються волхви – священні пророки України-Русі, які оберігали Рідну Православну Віру. Вічна їм слава, вічна їм пам’ять!
Поминаються воїни, сини і дочки народу нашого, які відійшли у Вічність, обороняючи славу, честь і волю України. Вічна їм слава, вічна їм пам’ять!
Поставити Дідуха. Пом’янути видатних людей України згідно календаря. На прохання рідновіра пом’янути його родичів чи знайомих.

Ч: 
Боже наш, заопікуйся душею нашого любого побратима (ім’я), який відійшов до Лук Сварожих (дата). Ми робитимемо добродійство в ім’я його. Милосердністю своєю об’єднай душу його з вічним життям Предків рідних. Слава Тобі, Боже наш!
Ж: 
Боже наш, заопікуйся душею нашої любої посестри (ім’я), яка відійшла до Лук Сварожих (дата). Ми робитимемо добродійство в ім’я її. Милосердністю своєю об’єднай душу її з вічним життям Предків рідних. Слава Тобі, Боже наш!
Помічник оголошує:
Шановні побратими і посестри, прошу ставити свічки в пам’ять родичів своїх, знайомих, видатних людей України, що відійшли у володіння Вічності. Вічна їм пам’ять.
Х: 
О Великий Свароже, зорею
Шлях сія до Небесних Осель.
Поєднай мирну душу з душею Двічі
Тата Оря і Матері Лель.
О Великий Свароже, ми знаєм
Твій Закон – Твоє вічне Буття,
Що, померши, в Тобі воскресаєм Двічі
Неповторністю душ і життя.
О Предки рідні наші, любимо Ваші духовні дерзання, любимо Ваші невинні помилки і шукання, і гордимося ми, що нам життям дане право Вашу велич прославляти, і Ваші помилки виправляти, і з волелюбною вірою у Всемогутнього Сварога новий, рідний духовний шлях життя будувати.

Взяти Трисуття.
Сварог наш, Ти є володарем світу Нав – світу духовного. Слава Богу!
Х: Слава, слава, слава!
Вседайному Богу,
Господарю Богу –
Рідному Сварогу!


БЛАГОСЛОВІННЯ

Ми живемо в ім’я волі, сили і віри народу нашого, і несемо ми в серцях болі і радощі народні. Боги наш рідні, Ви творите силу в силі, рівновагу в рівновазі, красу в красі. У Вас затаєне Минуле, Сучасне і Майбутнє нашої чарівної Землі. Благословіть минуле Предків, благословіть майбутнє Нащадків наших, благословіть наше працелюбне життя, благословіть світ України, всемогутні і вічні, всеправедні і милосердні Боги рідні.
Запалимо священний Трисвічник, який символізує три сутності Світу: Праву – Світ Божественний, Яву – Світ життя, Наву – Світ духовний. (Називаючи сутності, відповідно запалюється свічка).
Вийти перед Вівтарем і, повернувшись до нього, зробити знак “Трисуття”. Люди повторюють за Волхвом:
Свароже! Бог Правий, Бог Явий, Бог Навий!
Ти є Святість, найсвятіша за всі святощі.
Ти є Сила, найсильніша за всі сили.
Ти єдина Правда в світі, і немає іншої.
Ти, Свароже, Дух Святий Роду нашого!
Слава Сварогу!

Помічник: Прошу всіх присісти.
Якщо є бажаючі освятитися в рідновіри, провести обряд (див. обряд висвячення у рідновіри).
У цьому священному Вогні зараз діє невидима, вседайна сутність Дажбога, яка творить життя природи.
Віруємо: Вогонь – вічна свята Дія Дажбога. І нині ми очищуємося і освячуємося святим Вогнем Дажбожим.

Помічник:
Шановні побратими і посестри, приймемо Таїну Дії Дажбожої через очищення священним Вогнем.
Силою священного Вогню очищується і освячується онук(а) Дажбожий(а). 
(Трисвічником тричі зробити коло над головою рідновіра). Слава Дажбогу!
Читати проповідь до свята або історичної події згідно з календарем, чи на іншу тему, яка стосується українського народу. Бажано, щоб проповідь тривала не більше 30 хвилин.


МОЛИТВИ ЄДНОСТІ РОДУ

Помічник: Святе Таїнство Єдності Роду нашого.
Взяти Трисуття.
Велика віра наша в Єдність Твою, Боже наш, множить силу мислі нашої, множить силу дії нашої. І у злагоді з диханням Всесвіту єднає народ наш єдинодушшям, єднає народ наш єдиномислям, єднає народ наш єдиновір’ям. Слався во віки і віки, Боже наш.
З’єднаймо нашу силу. Відчуймо, як слава, воля і сила линуть на нас звідусіль. Ми стаємо настільки сильними, наскільки усвідомлюємося в Богах рідних.
Брати і сестри, світлі онуки Дажбожі. Так є: ми онуки Дажбожі, ми радощі і смутки Дажбожі, бо ми живемо в Дажбогові і Дажбог живе в нас.
О, Рідні Боги наші! Приносимо Вам квіти Любові, слово Вірності, поклін Славлення. В Рідній Православній Вірі милосердніють серця наші. І в діях милосердних, ми сини і дочки рідних Богів, зріднюємося, єднаємося дітям нашим на щастя і собі на життя достойне.

Х: ПРИСПІВ:
Ой роде наш красний,
Роде наш прекрасний,
Не цураймося, признаваймося,
Бо багато нас є.
А що перша квітка – то рідний батечко,
Хорошенько цвіте.

ПРИСПІВ.
А що друга квітка – то рідная ненька,
Хорошенько цвіте.
ПРИСПІВ.
А що третя квітка – рідна сторононька,
Хорошенько цвіте.
ПРИСПІВ.
Наша сила в Рідній Православній Вірі! Слава Богам Рідним!
Ми непереможні! Слава Україні-Русі!
Ми будемо вічно жити! Слава Українському народу!


СВЯТЕ ПРИЧАСТЯ

Дякуємо Богу Велесу, який навчив наших Предків землю орати і зерно сіяти. І досвід свій Предки передали нам. Ми споживаємо Хліб Святий. Він Таємною Дією Дажбога живить наше тіло святою Силою.
Віруємо: святістю розуміння Дажбожої таїни єднається свідомість внуків Дажбожих!
Святий Хліб Єдності Роду Українського святою Водою Джерельною освячується.
Кропити Водою Хліб:
Іменем Господа Дажбога благословляю й освячую.
Поставити Трисуття. Помічник допомагає Волхву омити руки.
Помічник:

Шановні побратими і посестри, прийміть Таїну святого причастя Єдності Роду Українського. 
Взяти Хліб (маленькі хлібці розміром з 5 коп.). Люди підходять до Волхва. Даючи Хліб, до кожного казати:
Споживайте в ім’я сили, слави, віри і єдності Роду нашого.
В знак вдячності рідновір вклоняється Волхву.
Взяти Трисуття.
1. Дажбоже наш, у Хлібові живуть Твоє тепло і світло небес Твоїх, і дихання землі Твоєї; ми святий Хліб Твій споживаємо і день наш сущий, проминущий і грядущий даруємо Вітчизні нашій, Дажбоже наш.
2. Дажбоже наш, і хліб святий, і цілющу воду споживаємо в ім’я Твоє безсмертне, щоб тіло наше міцніло в праці й багатіла душа і волею, і силою, і славою народу нашого рідного, Дажбоже наш!
Брати і сестри, усі ми такі, яке наше думання, наше почування, наше діяння. Спосіб життя нашого звемо ми вірою нашою. У нашій вірі ми уособлюємо наш розум, нашу душу, нашу любов, нашу вдачу, нашу єдність з родичами і дітьми. Усе, що в нашому житті найкраще, ми даруємо постійному розвиткові нашої віри.

Волхв з помічником виходять перед Вівтарем, вклоняються (роблячи “Трисуття”) до людей, потім – до Вівтаря. Помічник оголошує:
Богослужіння завершене.
Волхв:
Шановні побратими і посестри, впевнено йдіть Дажбожим шляхом, робіть справу Роду нашого…..https://svit.in.ua/obr/ob1.htm

Коментарів немає.

Залишити коментар